İşletmelerin e-ihracatta sıklıkla karşılaştığı 12 sorun

Amazon Türkiye ve PwC Türkiye iş birliğiyle yayımlanan ‘Türkiye’deki KOBİ’lerin E-Ticaret Görünümü’ raporuna göre, işletmelerin e-ihracat faaliyetleri sırasında sıklıkla karşılaştıkları sorunlar şöyle...

30 Mayıs 2024 | 21:47

Amazon Türkiye, KOBİ’lerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini daha iyi anlayabilmek ve KOBİ’lerin elektronik ticarette hem iç hem dış pazarlara erişiminde karşılaşılan zorlukları ortaya koymak amacıyla, Türkiye’nin 28 farklı ilinden 2 bin 89 işletmenin katılımıyla kapsamlı bir anket çalışması gerçekleştirdi. Amazon Türkiye ve PwC Türkiye iş birliğiyle yayımlanan ‘Türkiye’deki KOBİ’lerin E-Ticaret Görünümü’ raporunda; Türkiye genelindeki KOBİ’lerin mevcut durumlarını ve e-ihracata yönelik bakış açılarını ortaya koyan anket sonuçları yer alıyor. 

Ankete katılan KOBİ’lerin yüzde 76,8’i e-ihracatın ne olduğu ve nasıl yapılacağı konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığı, sadece yüzde 23,2’si e-ihracat kavramını bildiği belirtiliyor. Bir diğer önemli bulguya göre; ankete katılan KOBİ’lerin yalnızca yüzde 4,1’i hâlihazırda e-ihracat faaliyetlerini sürdürüyor. 

Rapora göre, işletmelerin e-ihracat faaliyetleri sırasında sıklıkla karşılaştıkları sorunlar ise şöyle… 



 

1

Pazar araştırması ve pazara ulaşma


2

Pazarlama ve tanıtım


3

Lojistik sorunlar (ürün teslimatında gecikmeler, vb.)


4

Hedef pazarların satış koşulları ve mevzuatına uyum


5

Pazaryeri operatörlerinin kurallarına uyum sağlama


6

Gümrük işlemleri


7

Ürün iadesine ilişkin sorunlar


8

Farklı döviz kurları


9

Pazaryeri operatörlerinin sunduğu güvenli ödeme seçenekleri ve banka  anlaşmalar


10

Yabancı dil kullanım


11

Yurtiçi mevzuat


12

Yurtdışı standartlarla uyum