Gayrimenkul sektörü son yıllarda hızlı büyüme trendinde. Sektörün ortaya koyduğu performans farklı sektörlere de olumlu yansıyor. Bu sektörler arasında ev tekstili ve yaşam alanı da var.
İnsanların hem yeni evlerini hem de yeniledikleri evlerini daha dekoratif bir hale getirmek istemesi, girişimcileri de bu alanda yeni markalar yaratmaya itiyor. Yani sektör yeni giren oyuncuların da kattığı hareket ile hızlı büyüyor.
Sektörde çok sayıda zincir marka olmuş şirket var. Mevcut oyuncuların büyüttüğü sektöre farklı faaliyet alanındaki şirketler de giriyor. İstikbal’den Karaca’ya kadar pek çok şirket yakın zamanda bu alana da yatırım yaptı.
Son olarak ise giyim perakendesinin önemli markalarından LC Waikiki ve mobilya sektöründe faaliyet gösteren Vivense ev tekstiline girme kararı aldı. Markalar, bu kategorideki ürünleri mağazalarında ve internet sitelerinde satmaya hazırlanıyorlar.
YAKINDA MAĞAZALARA GİRECEK
LC Waikiki, bugün perakende sektörünün en büyük zincirlerinden biri. Türkiye’de 450’ye yakın mağazasıyla faaliyet yürüten şirketin, yurtdışıda ise 31 ülkede toplam 300 mağazası bulunuyor. 2015 ’i 7,3 milyar TL ciro ile kapatan şirketin 2023 ciro hedefi 10 milyar dolar. Şirket, bu cironun 6 milyar dolarını yurtdışından elde etmeyi hedefliyor.
Bunun için yatırımlara hız verilmiş durumda. Mağaza metrekarelerini büyüten LC Waikiki, ürün gamında ev ürünlerine de yer vermeye hazırlanıyor. Eylül ayında mağazalarda bu kategorideki ürünlere yer almaya başlayacak.
LC Waikiki, yurtdışındaki mağazalaşma çalışmalarına da hız verdi. Yakın dönemde Asya, Ortadoğu ve Afrika’da büyümeyi hedeflediklerini söyleyen LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, koleksiyonlardaki ürün çeşitliliğinin zenginleştirilmesi çalışmalarını da her zamanki motivasyonla sürdüreceklerini belirtiyor.
AMERİKALI TASARIMCIYLA ANLAŞTI
e- ticaret alanında faaliyet yürüten ve yakın zamanda melek yatırım alan Vivense.com da ev tekstiline girme planları yapıyor.
Ev tekstili alanında ‘Vivense Home’ adıyla yeni bir marka yarattıklarını belirten Vivense Kurucusu Kemal Erol, 102 çeşit üründen oluşan ev tekstili koleksiyonunu eylül ayından itibaren hem online’dan hem de mağazalarından satışa sunacaklarını söylüyor.
Kemal Erol, müşterilerinden gelen talepler nedeniyle bu alana girmeye karar verdiklerini söylüyor. Erol, bu konuda şunları anlatıyor: "Bu markayı da büyütmeyi hedefliyoruz. Ürünlerin hepsi Denizli’de dokundu ve yüzde 100 koton.
Havlulardan mutfak önlüğüne kadar çok sayıda ürün satışa sunulacak. Ürünlerimiz ekonomik olacak. Koleksiyonun kumaşlarını ünlü bir ABD’li kumaş tasarımcısı olan Katja Ollendorff tasarladı. Bu kumaşlar sadece Vivense’ye özel olacak."