AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
CRM Group, yaklaşık 11 yıl önce emlak sektöründe inovatif fikirlerle bir emlak portalı yaratma fikriyle Ramazan Becer tarafından İstanbul'da kuruldu.
Ardından dijital reklamcılık ve turizm gibi farklı sektörlerde faaliyet göstermeye başlayan grup, bugün 200 milyon TL'ye ulaşan cirosuyla eğlence ve bilişim sektörüne odaklanmaya hazırlanıyor. CRM Group yeni yatırımların da etkisiyle 2019 yılında yüzde 25'lik büyüme gerçekleştirdi. 2020 yılı hedefi ise yüzde 15'lik büyüme yakalamak.
FARKLI ALANLARA GİRDİ
Emlak portalının ardından 2012 yılında dijital medya işine giren grup, 2016 yılında uçak kriziyle birlikte turizm sektöründe yaşanan ani düşüşle otelcilerin iç pazara dönmesini fırsat bilerek turizm sektörüne özel yönelik 'ali in one' isimli bir ürün geliştirdi.
CRM Group Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, "Ali in one sistemiyle otellerin dijital pazarlama süreçlerinde ihtiyacı olan web site, online satış platformları, cali çenter, reklam gibi ürünlerin tamamını ücretsiz vererek satış üzerinden komisyon yöntemiyle çalıştık" diyor.
MARKALARINI YURTDIŞINA AÇACAK
2018 yılında eğlence sektöründe büyüme kararı alan grup, Flyzone ile Türkiye'nin ilk trambolin parklarından birini kurdu. İlk park 2019 yılı başında açıldı.
Flyzone Türkiye, yıl sonunda Mall of İstanbul, Torium, Taksim Demirören AVM, Lens İstanbul ve Nevşehir Nissara AVM'de açılmış olacak. Böylece marka 2020 yılı sonunda beş şubeye ulaşacak.
Diğer yandan Türkiye'nin ilk oyuncak ve illüzyon müzesinin hayata geçirilmesi planlanıyor. M.Ö dördüncü yüzyıldan kalma oyuncakların bile yer aldığı bin 500 parçalık oyuncak koleksiyonunun sergilendiği müzede, ilgi çekici illüzyon efektleri bulunacak.
Yıl sonuna kadar iki müze açılması planlanıyor. 2023 yılına kadar Flyzone ve illüzyon müzesi sayısının 20'ye çıkartılması hedefleniyor. Ramazan Becer, Türkiye büyümesinin ardından markalarını iki yıl içinde yurtdışına taşımaya hazırlandıklarını söylüyor.
GİRİŞİMCİLERE 5 MİLYON TL AYIRDI
CRM Group girişimcilere de destek oluyor. Grup, Türkiye’de başlayıp sonraki aşamada globalde iş yapabilecek unicorn girişimlere destek olmayı planlıyor. Ramazan Becer, bunun için yıllık 5 milyon TL’lik bütçe ayırdıklarını belirtiyor. CRM’nin desteklediği projelerden biri de Kodio. CRM Group’un melek yatırımcılığını üstlendiği Kodio projesi lansman için gün sayıyor.
Üzerinde bir yıldır çalışılan ve 1 milyon TL’lik yatırım yapılan Kodio uygulaması, kullanılan yapay zeka sayesinde, satıcı, alıcı ve uygulamayı ortak bir paydada buluşturup, doğru hedefe doğru indirim kodlarını sunmayı amaçlıyor. İndirim kodu uygulamasının yapay zekayla birleştiğini söyleyen Ramazan Becer, Kodio’nun eylül ayında son kullanıcı ile buluşacağını belirtiyor.