2008 yılında Türkiye’de de faaliyete başlayan İrlandalı özel yatırım şirketi Kerten Capital, yarattığı Cloud 7 markasıyla Ataköy’den sonra Karaköy’de de otel yatırımı yapıyor. Şirket, büyük şehirlerde ‘babadan kalma’ otellerin işletmesine talip. Bu yönde İstanbul ve İzmir’de görüşmelere başladı. Şirket, paylaşımlı ofis konsepti Outspace’in ilk yatırımını da Maslak’ta açmaya hazırlanıyor.
FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr
İrlanda kökenli Kerten Capital, Türkiye’deki yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Türkiye’de Elit Çikolata ve The House Hotel gibi kurumlara yatırım yapan şirket, yeni yarattığı markaların ilk operasyonlarını da ülkemizde gerçekleştiriyor.
Kerten Capital, bu doğrultuda Avrupa ve MENA bölgesi için yarattığı otel markası Cloud 7’nin ilk şubesini Ataköy’de açtı. İkinci şubeyi ise Karaköy’de açmaya hazırlanıyor. Şirket, The House Hotel ve Cloud 7 markalarıyla otel işletmeciliği yapmayı da hedefliyor. Var olan otellere çağrı yapan şirket, özellikle İstanbul, Bodrum ve Çeşme'deki otellere ismini vermek ve işletmesini almak istiyor. Kerten Capital, beraber çalışma ofisi konsep-ti Ouspace markasıyla ilk ofislerini de Maslak'ta açmak için hazırlık yapıyor.
YENİ MARKALAR TÜRKİYE’DE
Kerten Capital, 2006 yılında İrlanda'da kurulmuş bir özel sermaye şirketi. Avrupa’da 16 ülkede faaliyet gösteriyor. 2008 yılından bu yana Türkiye’de de faaliyette. Halihazırda Elit Çikolata ve The House Otel'de yatırımı bulunan şirket, bir yandan gelecek gördüğü girişimlere yatırım yaparken, bir yandan da kendi şirketlerini kuruyor.
Beş ay önce Kerten Capital’in Türkiye ve MENA Bölge Yöneticisi olarak göreve başlayan Ruşen Kopmaz, Türkiye'ye güvendiklerini ve yatırımlarına devam edeceklerini söylüyor. The House Hotel markasıyla bugün beş otelleri olduğunu belirten Kopmaz, yeni otel açmak için görüşmelerin devam ettiğini ifade ediyor. Dubai’den başlayarak bu markayı MENA bölgesine de taşıma niyetleri olduğundan bahseden Kopmaz, Bomonti'de ilkini açmaya hazırlandıkları House Resi-dance markasıyla da büyümeyi sürdüreceklerini anlatıyor.
YURTDIŞINA AÇILACAK
Kerten’in yarattığı iki marka var: Cloud 7 Hotel ve Ouspace. Bu markalarla ilk yatırımlar ise Türkiye'de hayata geçti. Cloud7 Hotel'in ilkini Ataköy'de açan şirket, aynı marka ile Ka-raköy'de yeni bir otelin inşaatını da sürdürüyor. Bu otel, 28-30 odalı olacak. Ruşen Kopmaz, Dubai'de var olan bir oteli de Cloud 7'ye çevirmek için çalışmalarını sürdürdüklerini söylüyor. Ardından ise İran, Bulgaristan ve Romanya'ya otel açılacak.
Türkiye'deki otel sayısı da iki otelle sınırlı kalmayacak. Otel sahiplerine çağrıları olduğundan bahseden Kopmaz, şunları söylüyor: “Büyük şehirlerdeki otellerle ilgileniyoruz. Tarihi güzel yapılar ve butik oteller hedefimiz. Kısacası ‘babadan kalma’ otellere talibiz. Hem The House Hotel hem de Cloud 7 markamızla işletebiliriz.”
İLK OFİS MASLAK'TA AÇILACAK
Kerten'in bir başka yatırımı ise Ouspace. Türkiye'de 'co-working' ofislere 'sosyaliik've 'network gücü' eklemeye hazırlanan Ouspace'in Türk ortağı da Servotel'in kıdemli danışmanı Yiğit Şatıroğlu. Ouspace'in paylaşımlı çalışma ofisi konseptiyle büyüyecek bir şirket olacağını belirten Ruşen Kopmaz, ilk ofisin bin 500-2 bin metrekarelik alana sahip olacağını anlatıyor. Bu yıl Maslak'ta ilk ofisi açacaklarını belirten Kopmaz, önümüzdeki yıl ofis sayısını üçe çıkarmak istediklerininde altını çiziyor.