Bankalar, müşteri ve çalışanlarına kalkan olacak

27 Ekim 2022 | 14:29
Koronavirüsün insan sağlığı yanında ekonomiye vermekte olduğu tahribatın en aza indirilmesi için finans sektörü de elini taşın altına koymuş durumda.

Öncelikle Türkiye Bankalar Birliği (TBB), bu kapsamda üyelerine yönelik olarak tavsiye kararları aldı.

Buna göre;
• Kaynak imkanları ve kredi limiti dikkate alınarak, kurumsal firmaların, KOBİ’lerin ve bireysel kesimin kredi taleplerinin hızlıca değerlendirilmesi ve karşılanması,
• Krediye erişim imkanlarının ve kredi koşullarının iyileştirilmesi,
• Kredi kanallarının açık tutulması,
• Vade, ödeme, taksit ödeme ve teminat koşullarında esneklik sağlanması,
• Yapılandırma taleplerinin kısa sürede sonuçlandırılması tavsiye edildi.

TBB’nin bu açıklamasının yanında bankalar da kendi içlerinde tedbirler aldılar. Bankalar hem sağlık yönünden hem de müşterilerin finansal anlamda desteklenmesi için çalışmalar yürütüyorlar. Bu çalışmalara bakıldığında, müşteriler ve çalışanlar tarafında alınan belli başlı tedbirler şöyle sıralanıyor.

Müşteriler tarafında alınan tedbirler:

• ATM’lerden günlük para çekme limitlerinin yükseltilmesi,
• ATM’lerin düzenli olarak dezenfekte edilmesi,
• Nakit dışı işlemlerde dijital kanallara yönlendirme,
• Başka banka ATM’lerinden de masrafsız olarak nakit çekebilme,
• Temassız kart ödemelerinde limitlerin 250 TL’ye çıkarılması,
• Hesap açma işlemlerinin şubeye gitmeye gerek kalmadan yönetilmesi.

Çalışanlar tarafında alınan tedbirler:

• Ofiste olması zorunlu olmayan ve evden de çalışabilecek personelin ev ofis sistemine geçirilmesi,
• Şubelerde hizmet süreçlerinin etkilenmemesi için sadece gerekli sayıda çalışan tutulması,
• Şubelere sırayla sosyal mesafe korunarak müşteri alınması,
• Çalışma alanlarında dezenfeksiyon çalışmalarının daha da artırılması,
• Belli sayının üzerinde çalışanın bir araya gelerek toplantı yapmaması,
• Bu tarz toplantıların dijital araçlar kullanılarak uzaktan yapılması,
• AVM’ler gibi yerlerdeki şubelerin belli süre için kapatılması.