Teşvik kampanyasıyla satış artar mı?

27 Ekim 2022 | 08:34
Şirketlerin satışlarını artırmak ve tüketici ile aralarındaki bağı güçlendirmek için kullandıkları araçlardan biri de tüketici teşvik kampanyaları.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Kura ve çekilişi ortadan kaldıran ve her alışverişte ödül kazandıran bu kampanyaları tasarlayan ve organize edenler ise sanıldığı gibi şirketler değil. Onlara bu hizmeti veren ajanslar var.

BA Life da bu ajanslardan biri. Evrim Mert tarafından 2012 yılında kurulan BA Life, bugüne kadar Michelin'den P&G'ye kadar pek çok müşteriye hizmet verdi.

Evrim Mert ile geçtiğimiz günlerde bir araya geldik. Mert, bugüne kadar 73 marka için 200 kampanya yaptıklarını söylüyor. Evrim Mert'in söylediklerine göre, şirketler 3-4 yıl öncesine kadar tüketicilere daha elle tutulur hediyeler verme yoluna gitseler de, şimdilerde deneyim ödülleri öne çıkmış durumda.

Özellikle Spa, kurs, tatil, sinema ve uçak bileti gibi hediyeler son dönemde şirketlerin en çok rağbet ettiği kampanyalar haline geldi. Tabii ki markayla ödülün örtüşmesi önemli. Örneğin bir şampuan markası için, her şampuan alan kişiye saç kesimi hediye edildi.

Peki bu şirkete pahalıya mal olmuyor mu? Evrim Mert, sanıldığının aksine bu ödülleri kullanma oranının düşük olduğunu söylüyor. Mert, "Bir kampanyada verilen ödülün kullanımı yüzde 3 iken, yüzde 300 satış artışı sağlanabiliyor" diyor. Kullanım oranı yüzde 80'leri bulan bir kampanyanın olmadığının da altını çiziyor.

Kampanyalar satış noktası bazlı yapılıyor. Ajans kampanya planlamakla kalmıyor, operasyonu baştan aşağı yönetiyor, şikayet yönetimini de yapıyor. Her kampanyaya internet sitesi hazırladıklarını ve bir danışma hatları olduğunu anlatan Evrim Mert, bugüne kadar yaptıkları en yüksek bütçeli kampanyanın 1,7 milyon TL'ye mal olduğunu da belirtiyor.
Etiketler
Fatoş Bozkuş