FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr
Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan-Coqui, “Bu yolculukta girişimcilik ve inovasyona destek vererek önleyici çözümler sunacağız” diyor. Sigorta sektörünün büyüklerinden ve son dönemde yaptığı reklam kampanyasıyla çok konuşulan Allianz Türkiye, geçen hafta sürdürülebilirlik stratejisini ve modelini açıkladı.
Ocak ayından bu yana paydaşlarından aldığı yönlendirme ile çalışmalarını “Allianz Seninle, İyiliğin Yanında" sloganıyla yürüten şirket, Birleşmiş Milletler’in (BM) Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri arasında yer alan 17 hedeften beşini seçti.
İklim eylemi, sağlıklı bireyler, insana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sürdürülebilir şehir ve yaşam alanları, toplumsal cinsiyet eşitliği, seçilen bu hedefler arasında yer alıyor.
Bu çalışmalar kapsamında sürdürülebilirlik ofisini kuran ve strateji ekibi oluşturan şirketin sürdürülebilirlik modelinin yapı taşları iyi çevre, iyi bireyler, iyi kurumlar ve iyi toplum üzerine kurulu.
Bu çerçevede 150 yeşil ürün ve çözüm sunmaktan kağıtsız iş ortamına geçmeye, kapsamlı bir burs planı oluşturmaktan çalışanlara kendilerini geliştirecekleri programlar sunmaya kadar pek çok çalışma yapılması planlanıyor.
Şirket bünyesinde kurulan inovasyon ofisinde ise şirket içindeki ve dışındaki girişimler desteklenecek. Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan-Coqui, sürdürülebilirliğin iş yapış şekli haline gelmesini istedikleri için şirket içinde bir sürdürülebilirlik komitesi kurduklarını söylüyor.
Somersan-Coqui, “Hedefimize ulaşmak için doğru raporlama ve ölçümlemenin çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’nin sigorta sektöründeki ilk GRI (Global Reporting Initiative) tabanlı raporunu üretecek, oluşturduğumuz sürdürülebilirlik takip modülü ile de kurum performansımızı gün gün takip edeceğiz” diye konuşuyor.