Sosyal medyada rating ölçüyor

27 Ekim 2022 | 08:42
Somera, sosyal medyada marka ve TV analitiği hizmetleri sunuyor. Şirket, kanalların, yapımcıların ve reklamverenlerin strateji geliştirmesine yarayacak analiz ve yorumlar yapıyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Somera CEO’su Gencay Evirgen, yapım şirketlerinin kendilerinden aldıkları bilgiye dayanarak senaryo ya da oyuncu değiştirdiğini, markaların ise pek çok konuda bu verileri kullandıklarını söylüyor.

Türkiye’de 46,5 milyon internet kullanıcısının 42 milyonu aktif olarak sosyal medyada yer alıyor. Kullanıcıların yüzde 77’si her gün online oluyor. Paylaşımda bulunmayı ise çok seviyoruz. Sevdiklerimizi, beğendiklerimizi, yaptıklarımızı, her şeyi paylaşır hale geldik.

Doğuş Yayın Grubu’nun eski genel müdürü Cem Aydın ve Türkçe’yi anlamlandırma üzerine çalışan bir ekip tarafından kurulan Somera, 2013 yılından bu yana sosyal medyadaki iletişimi ölçüp analiz ediyor. İşe TV analitiği yaparak başladıklarını belirten Somera CEO’su Gencay Evirgen, bu doğrultuda TV kanallarının ve programların, dijital varlıklarının sosyal medyada etkileşimini ölçtüklerini söylüyor.

Evirgen, 70’in üzerinde kanalı, bin 800 programı ve 4 bin ünlü oyuncuyu sosyal medyada takip ettiklerini ifade ediyor. Bu ölçümler sayesinde kanalların dizi ratinglerini görmeleri yanında, yapım şirketlerinin de kullanılması gereken oyuncular, çıkarılması gereken karakterler ve senaryonun gidişatı konusunda karar almalarını kolaylaştırdıklarını anlatıyor.

Somera, geçen yıl marka analitiği de yapmaya başladı. Gencay Evirgen, 100’ü aşkın marka için 15 bin marka hakkında sosyal medyadaki iletişimi
takip ettiklerini söylüyor. Evirgen, yaş ve cinsiyet kırılımı da verebildiklerini, dahası yazıları muhafazakar ya da teknolojisever birinin mi yazdığı konusunda ayrıma dahi gidebildiklerini belirtiyor. Markalara kendileri hakkında sosyal medyada neler konuşulduğu bilgisinin yanı sıra hedef kitlesinin hangi diziden ve oyuncudan etkilendiği gibi bilgileri de verebildiklerine değiniyor.

Gencay Evirgen, konuşmasını şöyle sürdürüyor: “Bizden, öne çıkan ürün içerikleri, en çok konuşulan renk gibi verileri isteyen şirketler de oluyor. Yakın zamanda fotoğraf analizi de yapabilecek duruma geleceğiz. Bu şekilde şirketler en çok paylaşılan modelleri bilebilecek. Bu, lojistikten satın almaya kadar pek çok konuda maliyet avantajı sağlayacak."
Etiketler
Fatoş Bozkuş