FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr
Projenin tanıtımını da dikkat çekici kılmaya çalışan şirketler ünlü kullanımına yöneliyor. Yerli ünlüler kadar yabancı ünlüler de şirketlerin reklamlarında boy gösteriyor.
İnşaat, Türkiye ekonomisinin önemli sektörlerinden biri. Son 15 yıllık süreçte çok hızlı bir gelişme kaydeden sektörde yeni projeler bir biri ardına geldi. 2013 yılından bu yana yabancıların da ilgisini çeken sektör son beş yılın en çok reklam veren sektörleri arasında yer alıyor.
Son iki yıldır artan fiyatlar nedeniyle eski cazibesini kaybetse de pek çok inşaat şirketi yeni projeler yapmaya devam ediyor. Projeyle farklılaşmaya çalışan inşaat şirketleri tanıtımlarının daha çok dikkat çekmesi için iletişim kampanyalarında ünlü kullanıyor.
Bugüne kadar Mazhar Alanson’dan Tamer Karadağlı’ya, Hülya Avşar’dan Nebahat Çehre’ye kadar pek çok isim bir projenin yüzü oldu. Bu trend yerli ünlülerle de sınırlı kalmadı, gayrimenkul projelerinin reklamlarında yabancılar da yer aldı.
Bugüne kadar en çok ünlü kullanan inşaat şirketi Sinpaş’tı. Her projesini bir ünlüyle tanıtan bu şirketi Akfen GYO takip etti. Geçen yıla oranla bu yıl lansman sayısında ciddi bir düşüş olsa da yeni projeleri de yine ünlüler tanıttı. Jose Mourinho ile başlayan yabancı ünlü kullanımı bu yıl David Hasselhoff ve Youlanthe Cobau’nun kullanımıyla devam etti.
Selçuk Yöntem Say Yapı’nın Yooistanbul projesinin yüzü olurken, Mesut Yar Birleşik Gayrimenkul’ün Park Residences Cadde reklamlarında yer aldı. Son olarak ise Burhan Öcal’ı Taş Yapı’nın Koşuyol Koru projesinin reklam filmiyle izlemeye başladık.