En etkili kampanyalar hangileri oldu?

27 Ekim 2022 | 09:53
309 reklam ve pazarlama iletişimi kampanyasının yarıştığı Effie Türkiye’de bu yıl 67 ödül dağıtıldı. Geceden en çok ödülle dönen reklamverenler Unilever ve Vodafone oldu. En çok Effie’yi evine götüren ajansları ise 7 ödül alan TBWA İstanbul ve Y&R İstanbul oluşturdu.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Pazarlama ve iletişim alanında dünyanın en zorlu ve itibarlı yarışması kabul edilen Effie Ödülleri,geçen hafta sahiplerini buldu. Effie 2016 finalinde, yaratıcılıkta sınır tanımayan, etkisi kanıtlanmış 309 reklam ve pazarlama iletişimi kampanyası yarıştı. Bu yıl en fazla başvuru yapılan kategoriler; Markalı İçerik, özgün marka deneyimi-aktivasyonda başarı ve perakende oldu.

Tüm dünyada 42 ülke ve 6 bölgede düzenlenen Effie Ödülleri’nin Türkiye ayağında bu yıl 67 ödül dağıtıldı. Geceden en çok ödülle dönen reklamverenler Unilever ve Vodafone oldu. En çok Effie’yi evine götüren ajansları ise 7 ödül alan TBWA İstanbul ve Y&R İstanbul oluşturdu.

Bu yıl dikkati çeken bir gelişme ise ödül alan şirketler arasında video marketing alanında faaliyet gösteren bir şirketin de yer almasıydı. Bentego Video Marketing, Yemeksepeti Suç ve Ceza İnteraktif Kişiselleştirilmiş Video Kampanyası ile geceden iki Altın Effie ile döndü.

Bu yıl, Ulaşım-Kargo, Medyayı Yeniden Yaratanlar, Yeniden Doğanlar, Yerelde Fark Yaratanlar ve Küçük Bütçe ile Büyük Başarı kategorilerinde ödüle değer iş bulunamadı.
Gecenin en çok konuşulan konusu ise Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura’nın yaptığı konuşma oldu.

Pazarlama etkinliğini ajanslara gösteren ve reklam sektörünün önemli bir değeri olan Effie’ye benzer bir yarışmanın yapılacağını duyduklarını söyleyen Pura, bunu doğru bulmadığı yönünde bir açıklamada bulundu. Katılımcılar, Pura’nın, pazarlama iletişimi yayıncılığı yapan bir medya kuruluşunun yakın zamanda yapacağını açıkladığı bir yarışmaya gönderme yaptığını konuştu.

Etiketler
Fatoş Bozkuş