FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr
Son olarak ise pozitif milliyetçiliğin yapıldığı bir reklam izlemeye başladık. Arçelik'in, "Bu topraklardan çıktık, tüm dünyayı memleketimiz yaptık" sloganlı reklamından söz ediyorum.
Bu reklamda diğerlerinden farklı bir dil kullanıldığını düşünüyorum. Bana göre bu dil daha yumuşak ve kucaklayıcı. Reklamda, kimse kimseye laf atmıyor, küçümsemiyor, ajite sloganlar yer almıyor. ...
Uzun zamandır kurumsal imaj kampanyası yapmayan Arçelik'in yeni reklam kampanyasının ilk işi olan reklam filminde global Ar-Ge, üretim, satış ve istihdam gücüne vurgu yapılıyor. Dünya çapında 10 Ar-Ge merkezi, 6 ülkedeki 15 üretim tesisi ve 27 bin çalışanı bulunan Arçelik'in global ölçekteki lider konumunu farklı ülkelerdeki örneklerle anlatan kesitler içeren filmin mecraya çıkış anı da dikkat çekici.
Geçen cuma yayına giren reklam, Avrupa Şampiyonası'na 2008'den beri katılamayan Türkiye'nin uzun aradan sonra Euro 2016'ya katılıyor olmasının zirveye çıkardığı milli duygular ve ulusal duyarlılık rüzgarını da arkasına alıyor.
Aldığımız bilgiye göre bu kampanya yılın son çeyreği için planlanmış. Ancak son anda doğru bir karar alınarak reklamın mecraya çıkışı öne alınmış. Takvimin öne alınmasındaki neden büyük bir heyecan ile takip ettiğimiz Avrupa Futbol Şampiyonası olmuş.
Milli takımı destekleyen reklamların arka arkaya döndüğü kuşakta ayrışan ve 5 günde çekilen bu reklamın yaratıcı ajansı Y&R İstanbul kadar Arçelik ekibini de kutlamak gerekiyor.