FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr
Yeni konumlandırmanın Karaca’nın iş yapış şekline de yön verebilmesi için, etnografik araştırma, yalnızca tüketici boyutunda tutulmadı. Türkiye’nin ilk, kapsamı en geniş olan ‘kurumsal etnografik’ araştırması gerçekleştirildi ve 160 kurumdan 200 kişi ile görüşüldü.
Tüketicilerin sevdikleriyle birlikte geçirdikleri anları yücelten unsurun Kayseri’de ‘kurulan masaya konulan çok sayıda farklı yemek çeşidi’ iken İzmir’de o masanın etrafında geçirilen ‘keyifli zaman’ olduğu, Bursa’da ise o ‘sofranın ne kadar güzel’ hazırlanması olduğu anlaşıldı.
Karaca Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Sami Hotak, bunun sonucunda da şirketin son üç yıldır kullandığı ‘En özel an yaşadığınız an’ yaklaşımından, sosyal boyuta sahip ‘Paylaşacağımız çok şey var’ konumlandırmasına geçmeye karar verdiklerini söylüyor.
Hotak, konuyla ilgili şöyle konuşuyor: “Bir yıllık bir süreci kapsayan anket çalışmamız sonucunda, Türkiye’nin farklı illerinde her ne kadar beklentiler ve davranışlar birbirlerine göre farklılık gösterse de, ortak payda olarak aslında o masada yenen yemeğin değil, o masada paylaşılanların kıymetli olduğu ortaya çıktı. Bundan yola çıkarak da stratejimizi değiştirme yoluna gittik” diyor. Şirketin yakında yayınlanmaya başlayacak olan yeni reklam filminde de bu slogana vurgu yapılıyor.