Gürsoy Grup ile Bayraktar Grubu, ortak hayata geçirdikleri Vialand ve Venezia projelerinde yollarını ayırdı. Gürsoy Grup, her iki projede de Bayraktar Grubu’na bağlı Via GYO’ya ait tüm hisseleri satın aldı. Böylece Vialand’ın yüzde 100 ve Venezia projesinin ise yüzde 55 hissesi Gürsoy Grup’a ait oldu.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Gürsoy Grup, bu iki markayla Türkiye’nin yanı sıra yakın coğrafyada da büyümeyi hedefliyor. İstanbul’un iki önemli projesi Venezia ve Vialand’i hayata geçiren Gürsoy Grup ile Bayraktar Grubu yollarını ayırma kararı aldı. 2011 yılında 1,3 milyar TL’ye mal olan Venezia için bir araya gelen grup, 2013 yılında Vialand’i hayata geçirdi.
650 milyon dolar yatırım yapılan Vialand, yüzde 50 hissesi Gürsoy Grup’a, yüzde 50 hissesi ise Bayraktar Grubu’na bağlı Via GYO’ya ait olarak kuruldu. Gürsoy Grup, ekim ayı başında yaptığı bir hamleyle Via GYO’nun hem Vialand’daki hem de Venezia projesindeki tüm hisselerini satın aldı.
Böylece Vialand Tema Park, Vialand Palace Hotel ve Vialand Alışveriş Merkezi’nden oluşan Vialand’ın yüzde 100 hissesi ve Venezia Outlet Alışveriş Merkezi, Venezia Residence ve Venezia Ofisler’den oluşan Venezia projesinin ise yüzde 55 hissesi Gür-soy Grup’a ait oldu.
BÖLGEDE BÜYÜYECEK
Feshane binası, Miniatürk, 1453 Panorama Müzesi, Süleymaniye Camii, Huber Köşkü, Mısır Konsolosluğu gibi tarihi restorasyon projelerine imza atan Gürsoy Grup, önümüzdeki dönemde AVM ve gayrimenkul işine odaklanmaya hazırlanıyor.
İstanbul’da mimari, restorasyon ve yaşam projelerinin yanı sıra büyük önem verdiği eğlence ve perakende sektöründe Vialand ve Venezia markaları-na yönelik yatırımlarına devam etmeyi planlayan grup, yeni projelerle Türkiye’nin yanı sıra yakın coğrafyanın da önemli oyuncularından biri olmayı hedefliyor.
Son yılların en önemli yatırımlarından biri olan Vialand Tema Park ve AVM, 2015 yılında 24 milyon ziyaretçi ağırladı. Bu yılın ocak-ekim döneminde ise bu sayı 23 milyon oldu. Yıl sonuna kadar bu sayının 25 milyona ulaşmasını öngörülüyor.
Bu yıl 1 milyon TL yatırımla ‘Adventureland’ ve 8 milyon TL’lik yatırımla ‘Jungle İstanbul’ gibi yeni projeleri hayata geçiren Vialand, 2017 yılında alışveriş caddelerine katacağı yeni perakende markaları ve Tema Park’a ekleyeceği ailelere yönelik yeni eğlence üniteleriyle büyümeyi hedefliyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Gürsoy Grup, bu iki markayla Türkiye’nin yanı sıra yakın coğrafyada da büyümeyi hedefliyor. İstanbul’un iki önemli projesi Venezia ve Vialand’i hayata geçiren Gürsoy Grup ile Bayraktar Grubu yollarını ayırma kararı aldı. 2011 yılında 1,3 milyar TL’ye mal olan Venezia için bir araya gelen grup, 2013 yılında Vialand’i hayata geçirdi.
650 milyon dolar yatırım yapılan Vialand, yüzde 50 hissesi Gürsoy Grup’a, yüzde 50 hissesi ise Bayraktar Grubu’na bağlı Via GYO’ya ait olarak kuruldu. Gürsoy Grup, ekim ayı başında yaptığı bir hamleyle Via GYO’nun hem Vialand’daki hem de Venezia projesindeki tüm hisselerini satın aldı.
Böylece Vialand Tema Park, Vialand Palace Hotel ve Vialand Alışveriş Merkezi’nden oluşan Vialand’ın yüzde 100 hissesi ve Venezia Outlet Alışveriş Merkezi, Venezia Residence ve Venezia Ofisler’den oluşan Venezia projesinin ise yüzde 55 hissesi Gür-soy Grup’a ait oldu.
BÖLGEDE BÜYÜYECEK
Feshane binası, Miniatürk, 1453 Panorama Müzesi, Süleymaniye Camii, Huber Köşkü, Mısır Konsolosluğu gibi tarihi restorasyon projelerine imza atan Gürsoy Grup, önümüzdeki dönemde AVM ve gayrimenkul işine odaklanmaya hazırlanıyor.
İstanbul’da mimari, restorasyon ve yaşam projelerinin yanı sıra büyük önem verdiği eğlence ve perakende sektöründe Vialand ve Venezia markaları-na yönelik yatırımlarına devam etmeyi planlayan grup, yeni projelerle Türkiye’nin yanı sıra yakın coğrafyanın da önemli oyuncularından biri olmayı hedefliyor.
Son yılların en önemli yatırımlarından biri olan Vialand Tema Park ve AVM, 2015 yılında 24 milyon ziyaretçi ağırladı. Bu yılın ocak-ekim döneminde ise bu sayı 23 milyon oldu. Yıl sonuna kadar bu sayının 25 milyona ulaşmasını öngörülüyor.
Bu yıl 1 milyon TL yatırımla ‘Adventureland’ ve 8 milyon TL’lik yatırımla ‘Jungle İstanbul’ gibi yeni projeleri hayata geçiren Vialand, 2017 yılında alışveriş caddelerine katacağı yeni perakende markaları ve Tema Park’a ekleyeceği ailelere yönelik yeni eğlence üniteleriyle büyümeyi hedefliyor.